måndag 10 september 2007

Smink å renovering!!!

Nu kommer bilderna ni alla väntat på... Tyvärr har kag ingen proffskamera men detta får duga helt enkelt... Först börjar vi med mina 2 nya modeller *ler* Kajsa och Katarina skulle på 50-60tals fest å jag blev utvald att maskera dem... Alltså fram med böckerna sen skolan å utbildningen för att frächa upp minnet...
Vi kan säga att det var kråksparkar som gällde då, mer behöver jagväl inte säga hoppas jag *hihi*
Kajsa ville ha en lite mörkare look å så blev det, kaxigt å kolsvart

När man tog en bild från sidan så syns det lite bättre i alla fall att jag skuggat en svart skugga och en vit skugga till en blågrön- TROLLERI *ler*

Katarina däremot blev en klassisk 60-talist med mintgröna kråksparkar och puffkinder, oxå ett blekt rosa läppstift...

Såå elegant hon blev!!!!

Måste ju ändå säga att jag nog saknat sminkandet lite, speciellt å göraolika årtalsmake-up er... Då kanman ju som sagt leka lite.... Det behöver vara snyggt gjort även fast det kanske inte är så snyggt nu... Men vad duktiga man måste varit på å sminka sig förr, igentligen ska man inte klaga på de som tar lite tid påsig när de gör sig iordning å sminkar sig.... Förr använde dehur mycketsom helst , måste tagit bra mycket tid på mogonen.....

Jaja,nog pratat om smink å snabbt över till lite renoveringar.. Måste ju bara visa vadvi hittade under vårat parkettgolvsom vi i lördags drog bort från hallen . Först kom en helteckningsmatta men sen kom detta.....

Detta var den första tapeten som satt under mattan,,

Å detta var nummer två, är de inte coola, men nästa är nog fräckast!!!


Sååå rosa, ochsnart modern igen antagligen.. Alla dessa kommer antagligen flitigt att användas till pyssel inom en snar framtid!!! *ler*


Hittade även denna plasten...

Och en hel drös med tidningsutklipp från lördagen den 1 oktober 1977..

Då va inte ens jag född, ascoolt, dettakommer antagligen med att bli pysselmaterial...

Nä detta får vara nog för idag, nu måste jag fortsätta hänga med i CSI, imorgon kommer det ett nytt kort här på bloggen som jag gjort idag men det blev inga bra bilder då det är för mörkt så imorgon sätts den in..
Ses då..
Kram kram

Inga kommentarer: