fredag 20 april 2012

Hemmagjort knäckebröd...

Tack Caroline för receptet, det är ju helt underbart, slängde ihop en plåt igår och håller nu på med en till... Men vi hittade inget majs eller rismjöl i hyllan så denna gången blev det på grahamsmjöl och det gick visst lika bra! Skönt med lite alternativ... Men eftersom dettta var så gudomligt gott så måste jag oxå dela med mig ytterligare av receptet, kanske oxå för att alltid ha det lätt till hands om det mot förmodan skulle försvinna... Så här kommer det, baka å NJUT!


2 dl majsmjöl/rismjöl/grahamsmjöl
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfröm
1/2 dl linfrön
1/2 dl rapsolja
1/2 tsk salt
2,5 dl kokande vatten

Blanda allt och bred ut på plåt
Strö flingsalt på ( om man vill)

150 grader i ca 1 h ibland längre, känn om det är knaprigt.

Lycka till och hoppas ni älskar det lika mycket som jag!


1 kommentar:

\majja sa...

Åh, visst är det supergott! Jag har gjort det ganska många gånger och brukar krydda lite olika, typ rosmarin eller salvia.
Då blandar jag i ungefär en tsk av torkade kryddor. Man kan ju ta så mkt man känner för.. :)