måndag 19 december 2011

Har så mycket att skriva...

Men ibland är det just det som blir spärren från att skriva här, så mycket att berätta om att fingrarna inte riktigt hänger med i hjärnans många tankar....
Men innan nåt roligt och mysigt ska berättas om, så ska jag börja detta inlägg med att skriva om gårdagens händelse, en rejäl adrenalinkick, skrämmande säger jag bara och ni alla där ute, tänk till en extra gång!

Jag och T hade varit ute och skottat, när vi var klara gick vi in och några minuter senare skulle jag ta och ringa systeryster... Med för mycket liv i bakgrunden går jag i i sovrummet och ställer mig instinktivt i fönstret...

Då ser jag hur det brinner lågor från en adventsljustake i vår grannes kök... Jag slänger på luren och ringer ist 112, de guidar mig igenom vad vi till en början ska göra och larmar brankår, ambulans och dylikt... Ingen i huset var hemma och ingen kunde ta sig in. Tillslut fick en annan granne tag i de berörda grannarna som körde hem i ilfart! Men innan dess hann brankåren komma och de krossade ett fönster och gick in! 2 minuter till och det hade varit övertänt sa dom!!!!
Som tur va så kom ingen till skada och det enda som förstördes var en adventsljusstake och ett fönster, men det lär ju sätta spår...
Jag tyckte det var obehagligt att bara stå bredvid så jag kan bara tro vad de drabbade känner... Hemskt!

Länka gärna vidare detta, om ni vill å kan, detta kan hända vem som helst!
Så titta gärna till i alla rum en extra gång innan ni lämnar hem å stuga nu i juletider, och alltid för den delen!!!!

En gång kan vara en gång för mycket!

SLÄCK LJUSEN!


Inga kommentarer: