torsdag 4 mars 2010

Kaffe!

Vad ska jag säga.. Jag ÄLSKAR kaffe.... men det är dags för denna underbara dryck att släppa taget om mig litegrann tror jag. Det är ju inte precis hälsosamt att när man på morgonen går upp sätta på 6 koppar å utan att blinka sluka dem i ett nafs... Å inte nog med det, fortfarande känna ett sug för ytterligare nån kopp senare på eftermiddagen! Det är ju fantastiskt gott men oxå.... beroendeframkallande! Så nu är det väl dags att försöka minska lite i alla fall! I måndags drack jag inte ens den minsta droppen å det resulterade i sprängande huvudvärk hela dagen, igår bestämde jag mig för att inte chocka min kropp så då bryggde jag ändå några koppar på morgonen, dock bara 4... men det tog inte lång tid för än dessa var slut, så idag är jag åter på ruta 1, inget kaffe.
Nu är det inte så att jag bestämt å sluta med kaffe helt men det är ju bra om man kan begränsa det till när man fikar, alltså blir bjuden hem på fika eller har gäster hemma...
Det är bara att bestämma sig helt enkelt, ett steg i taget, sen kanske jag blir en bättre å hälsosammare människa. Är i stort behov av en ny kropp!

Tråkprat idag men hoppas ni står ut...
kramar från en kaffeoholic

Inga kommentarer: