söndag 22 januari 2012

Tro det eller ej...

Men i fredags efter att J kommit hem från jobbet gick jag till gymet och sprang 1 mil!
Hade från början bara tänkt ta de vanliga 5 kilometrarna, men  fråga mig mig inte vad som hände.. Ett tag gick det på ren vilja,  redan vid 3,5 km tyckte jag det började gå tungt, men som vanligt så har man kommit förbi den första spärren så blir det lättare, men sen satte jag lite olika delmål framför mig och tillslut var jag nästan där..Har man sprungit 40 min är det ju inte så långt till 45 å sen 55 osv. Vid det laget, 9 km, när jag tror det var som värst så var det bara å öka igen, upp med tempot för att så snabbt som möjligt ha gjort den där j-a milen... så tillslut fick jag stoppa det hemska bandet, 1 mil nåddes på 62,41 min, jag lycklig men oxå helt slut!

Det jobbiga med att jag nu lyckats milen redan 20 jan är ju att jag måste fortsätta i detta tempo, kommer antagligen känna mig helt rutten nästa gång jag ställer mig på bandet och bara kör 5 km...
Men har fått stränga order från frun att inte köra slut på mig på detta sättet varje gång...=)

Jaja kretsloppet är ju inte förän i aug, sept så tills dess ska jag väl kunna springa milen utan att oroa mig för om jag kan ta bilen hem eller inte haha

På tal om kretsloppet så var ju detta en av våra briljanta ideer vi kom på veckan innan nyår när vi skulle sitta ner med våra vänner för att planera nyårsmenyn... Då blev det ist bestämt att vi alla skulle springa kretsloppet på 1 mil i år, jag är glad att vi inte satte nån tid iaf för då hade jag nog varit tvungen att ta milen varje gång jag tar mig till gymet!

Nu lite egentid med frun när barnen äntligen somnat i tid!


Inga kommentarer: