måndag 21 november 2011

Längtar till advent...

Här är det för tillfället sjukstuga och har varit det den senaste veckan, lite därav som jag inte skrivit nåt här, orken finns inte riktigt, både jag och J har varit rejält förkylda och nu har febern hunnit ikapp T...
Alltså har det inte hänt jättemycket  här.. Fast i fredags gjorde vi en liten utflykt till vgda för lite miljöombyte och för att fynda lite=) Så nu är förvaring till hallen inköpt! Tyvärr kan jag inte lägga in en bild på denna coola pryl för den var så pass stor att den inte fick plats med hem i bilen, den står kvar i mamma och pappas garage men väntar nog otåligt på att rustas upp och pryda vår numera färdiga hall =)
Nyfikna...?!
Prylen är en gammal väldigt stor amerika koffert.... Hoppas verkligen den kommer passa in!
Idag hade jag ev tänkt ta en tur i lite mysiga butiker för att inhandla lite jul"pyssel" blommor band, dekorationer mm ... Längtar verkligen till helgen då allt adventspyssel kan sättas upp!
Igår sydde jag lite presentpåsar till Teus adventskalender. Detta är en gran som vi sågat ut i trä och sedan betsat, J sågade även ut lite hjärtan ur skivan och mer kommer det att bli =) Tur att vi inte tar in granen än på ett par veckor för mycket skall göras innan dess, sys, sågas å målas, i år ska det helst bara i stort sett hänga egentillverkade grejer i granen =) förutom ljus å nåt litet extra!
Hade velat sätta in en bild på kalendern men det får allt vänta tills paketen sitter på och alla dekorationerna sitter på =)
Hade nog kunnat skriva hur mycket som helst idag känner jag men nu får det var nog för nu!
Kanske dags att börja adventsstäda istället=)

Men kan ju passa på att fylla på min önskelista lite=)

Stege 345:-
IB laursen vispskål
Tavlorna från inmyhouse ( men detta berende på aom jag har tur å vinna i konstlotteriet på jobbet eller inte =) )



Inga kommentarer: