torsdag 8 april 2010

Våååååår!

Fy F*n vad jag älskar våren.... Ursäkta svordom men jag är bara så lycklig för att den äntligen har kommit till oss.
Igår var jag ute och krattade en stund med Snabba Cash ljudandes i öronen. Ren och skär avkoppling!Nu ska jag och Teus bege oss in till stan och träffa Hanna, ska hämta upp henne för att bege oss till blomsterlandet och shoppa nån fin vårblomma till tre små krukor som står på trappen och hänger läpp. Hade inte tänkt att anstränga mig allt för mycket men lite färg gör ju ingenting. Annars ser framsidan bara tråkig ut nu då vi äntligen rivit altanen. Vi har bestämt att vi ska bygga ut lite. En ny hall ska det bli *ler* Men mycket som måste göras innan.
  • tvätta tak
  • tvätta fasad
  • laga sprickor i fasaden
  • riva betongtrappan
sen är det ju enhel del till som står på listan för sommaren...
  • måla fasad och
  • måla de sista fönstren tex
Tänkte i alla fall lägga in en bild på hur det såg ut innan allt började!
Såhär såg det ut innan!



Tänkte jag skulle fortsätta lägga in lite uppdateringar här vad som händer med huset och hur det blir, jag bara längtar tills bygglovet har gått igenom och vi får börja snickra! Börja greja över huvud taget, vi vågar ju inte riva trappen riktigt än ifall (mot all förmodan) bygglovet inte skulle gå igenom.

Nu måste jag kila!
Puss å hej!

Inga kommentarer: